Четвертий рік життя
характеризується двома якісно новими рисами. Одна пов'язана з формуванням
особистості дитини, інша з формуваннямїї діяльності. Дорослий стає для дитини
не тільки членом сім'ї, а й носієм певної суспільної функції. Бажання дитини
виконувати таку ж функцію призводить до протиріччя з її реальними можливостями.
Це протиріччя вирішується через розвиток гри, яка стає провідним видом
діяльності в дошкільному віці.
Мовлення
Мова стає більш
складною і розгорнутою. Змінюється словниковий склад мови: зростає в порівнянні
з іменниками частка дієслів, прикметників та інших частин мови. Довжинаречень
збільшується, з'являються складні речення. За допомогою цих розмов дитина
утримує в пам'яті поставлені перед собою цілі, будує нові плани, обмірковує
шляхи їх досягнення.
Розвиток пізнавальних
процесів
У молодшому дошкільному віці розвивається перцептивна діяльність. До кінця
молодшого дошкільного віку діти можуть сприймати до п'яти і більше форм
предметів і до семи і більше кольорів, діти здатні диференціювати предмети за
величиною, орієнтуватися в просторі групи дитячого садка, а при певній
організації освітнього процесу - і в приміщенні всього дошкільного закладу.
Розвиваються пам'ять і увага. На прохання дорослого діти можуть запам'ятати 3-4
слова і 5-6 назв предметів. До кінця молодшого дошкільного віку вони здатні
запам'ятати значні уривки з улюблених творів.
Продовжує розвиватися наочно-дієве мислення. При цьому перетворення ситуацій в
ряді випадків здійснюються на основі цілеспрямованих проб з урахуванням
бажаного результату. Дошкільнята здатні встановити деякі приховані зв'язки і
відносини між предметами.
Свідоме управління поведінкою тільки починає формуватися; багато в чому
поведінка дитини ще ситуативна. Разом з тим можна спостерігати і випадки
обмеження власнихбажань самою дитиною. Починає розвиватися самооцінка, при
цьому діти в значній мірі орієнтуються на оцінку батьків та інших дорослих.
Продовжує розвиватися також їх статева ідентифікація, що проявляється в
характері обраних іграшок і сюжетів.
Творчість
Зображувальна діяльність дитини залежить відїї уявлень про предмет. У цьому
віці вони тільки починають формуватися. Графічні образи бідні. У одних дітей в
зображеннях відсутні деталі, в інших малюнки можуть бути більш деталізовані.
Діти вже можуть використовувати колір.
Велике значення для розвитку дрібної моторики має ліплення. Молодші дошкільнята
здатні під керівництвом дорослого виліпити прості предмети.
Відомо, що аплікаціячинить позитивний вплив на розвиток сприйняття. У цьому
віці дітям доступні найпростіші види аплікації.
Конструктивна діяльність в молодшому дошкільному віці обмежена зведенням
нескладних будівель за зразком і за задумом.
У молодшому дошкільному віці починає розвиватися уява, яка особливояскраво
проявляється в грі, коли одні об'єкти виступають в якостізамінників інших.
Немає коментарів:
Дописати коментар