Щоб забезпечити для кожної
дитини у групі комфортну психологічну атмосферу, педагог може:
• дотримуватися демократичного
стилю спілкування, встановлювати довірчі та щирі взаємини з дошкільниками,
розширювати особистісно-орієнтовані форми контакту з ними, розвивати емпатію до
їхніх емоційних станів;
• приймати кожну дитину
такою, якою вона є;
• налагоджувати довірчі
особистісні взаємини з кожною дитиною та з кожним із батьків: педагог має знати,
який психологічний клімат панує в сім’ї тієї чи іншої дитини;
• сприяти формуванню позитивної
атмосфери в сім’ї дитини, при-
йняттю її батьками такою, яка
вона є, розумінню батьками її вну-
трішнього світу, проблем,
переживань тощо;
• всебічно сприяти розвитку
«Я» кожної дитини, її рефлексії – розуміння власних емоцій, можливостей та
особливостей, причин і наслідків своєї поведінки;
• організовувати емоційно
значущу діяльність, яка викликає в до-
шкільників інтерес, подив,
інтелектуальне збудження, радість піз-
нання тощо;
•використовувати особистісні
форми спілкування з дітьми під час
організації освітньої
діяльності, враховувати індивідуальні особливості фізичного та психічного розвитку
дошкільників, варіювати їхнє навчальне навантаження, міру допомоги й характер
вимог до них;
• надавати перевагу
індивідуальним та міні-груповим формам організації спільної пізнавальної діяльності
дошкільників, що стимулює розвиток навичок співпраці, дає змогу сформувати в
дітей механізми емоційно-вольової регуляції;
• адекватно оцінювати
поведінку і результати діяльності дошкільників, а також їхні взаємини з однолітками.
Оцінка має бути співзвучною з очікуваннями дитини щодо дорослого, стимулювати
її активність, ініціативність і прагнення до творчості.
• дотримуватися принципів гуманізації взаємин, тобто
ставитися до
почуття гідності кожного дошкільника як до найвищої
життєвої цінності. Покарання в будь-якій формі, яка принижує гідність дитини, є
неприпустимим.
Немає коментарів:
Дописати коментар